leva vidare

Man måste kunna leva vidare.

Det var nu 4 veckor sen det tog slut med mitt livs kärlek, och jag har verkligen mått dåligt, men det känns ändå mycket bättre nu. Vi har itne bråkat denna veckan i alla fall, haha, så det känns as bra.
Jag har verkligen börjat tänka, och känner att jag måste kunna gå vidare, allting tog så j*vla hårt på mig så jag fick tillbaka mina ätstörningar och har verkligen gått ner jätte mycket. Igår när jag köpte en kjol fick jag köpa den i storlek 32 när jag i vanliga fall brukar ha 36 oftast. KUL DÄR.
Det tog upp väldigt mycket plats i min hjärna då, och började verkligen tänka.
Man kan inte ha det så, att gå ner massa för att kärleken tar slut.
Visst, det är jobbigt och man blir ledsen/sårad och har en massa blandade känslor, men jag har ju ändå mitt liv, och jag måste kunna leva vidare. Jag kan gå vidare om jag vill, men jag har inte känt mig redo, inte velat gå vidare, utan bara hoppats på att allt ska gå tillbaka till oss igen.

Att ha ätstörningar är verkligen ingenting som är roligt. Man mår dåligt av det både fysiskt och psykiskt. Därför har jag verkligen försökt börja tänka på allting och vill fixa det, och det går redan mycket bättre, har ätit både lunch och middag nu dom senaste två dagarna, för jag vill verkligen inte gå tillbaka till såpass grova ätstörningar, då jag inte kan kontrollera det.
Går man till en viss gräns, så blir det otroligt svårt att kontrollera sig själv, men nu har jag kontroll över situationen och jag är redo att lösa detta.

Funderat på att fixa andra mål i mitt liv, att satsa extra mycket på musiken kanske, eller träning, eller någonting.
Men inte riktigt besämt mig än eftersom jag inte riktigt vet vad jag vill göra. Förslag? :D

Jag känner mig mycket mer mogen och har lärt mig efter mina misstag, och jag vet nu att man inte kan vara för krävande i ett förhållande. Partnen måste kunna ha sitt liv också.
Jag vet att mycket var mitt fel, men samtidigt så var ju inte allt pga mig.

Har haft en jobbig dag i skolan idag med mycket snack som jag bara ville döda av, men kändes bättre när mitt lilla söta ex ringde och pratade med mig, då blev jag glad!
Sitter och har kollat på Stockholm Arlanda, slutar snart. haha!
Sen blir det GREY'S!
yeeeah!

pussss

Kommentarer
Postat av: hilal

fixa mål är jävligt bra ide. men jag klarar aldrig av det. alltså jag tänker alltid ' aha, när jag har klarat av det, jag får ju ingenting för det? ' lixom jag känner att jag 'kämpar' i onödan .. och jag ger alltid upp. jag har aldrig klarat av att ett jävla mål & jag håller aldrig löften till mig själv :s några tips på att klara av ett mål ? :D

2009-12-02 @ 22:33:24
URL: http://sheisjustshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0