söndagen, dagen då man får tid att tänka.

Vi tänker sällan på vad vi har, men alltid på det vi saknar.


Jag  vet att det jag gjorde var fel när vi var tillsammans för jag tog dig för givet. Jag tänkte att du alltid skulle finnas där och därför ville jag alltid bara ha ut mer och mer.
Har verkligen tänkt otroligt mycket på allt och jag känner mig redo för nya tag (då menar jag egentligen med dig).
Jag är redo att kämpa för saker o ting, jag vill så mycket. Men jag vet också att man inte alltid kan få allt man ber om. I mitt liv har jag ofta fått precis som jag vill och kunnat få vem jag vill, men samma gäller inte med dig.
Jag är medveten om att vårt förhållade inte alls var bra i slutet, och jag borde ansträngt mig mer för att fixa allt som var fel, fixa allt jag gjorde fel, anstränga mig mer för oss, men jag vet att det är försent. Försent att berätta hur mycket jag vill göra för oss, hur mycket jag är villig för att få det bra tillsammans med dig, hur villig jag är att tänja på gränser och att inte vara för "besatt" och beroende.
Jag har mognat, jag vet nu vad som är mindre rätt och vad jag borde ha gjort när det gällde vårt förhållande.
Jag tänkte jämt på hur jag ville ha allt och vad som saknades i vårt förhållande, ville hela tiden göra allting bättre och insåg inte hur lycklig du redan gjorde mig.
Hade jag fått gå tillbaka några månader hade jag visat att jag var nöjd med det jag hade och att jag inte krävde massa av dig.

Samtidigt som allt detta hänt, så är jag medveten om att du inte behandlat mig riktigt rätt och att det finns folk som säger att du iprincip utnyttjar mig när du bara träffar mig för sex eller att du behöver någonstans att sova, men samtidigt så vet jag att det inte riktigt är sant.
Du gjorde mig till den lyckligaste tjejen i världen.

Jag älskar dig och jag säger inte det för att göra allting jobbigt utan för att jag verkligen menar det.
Jag kan göra allt för dig och allt du ber om. Jag är redo att ha ett liv, men att älska dig vid sidan om. Jag är redo att leva ett liv och göra saker och kunna lita på andra, lita på dig. Vill du bara vara vän kan jag inte kräva mer ifrån dig. Men jag känner min mognare, mer redo för livet, redo att älska dig på "rätt sätt". Har lärt mig att man aldrig ska ta någon för givet utan att man måste kämpa.

Jag är redo att testa en gång till och verkligen kämpa för att inte råka ut för bråken som uppstod och att ha en bättre, mognare förhållande där vi litar mer på varandra.

Det enda jag inte kan kräva ifrån dig är ett förhållande om du inte älskar mig.
Kräver ingenting ifrån dig, vill bara att du ska veta hur jag känner.

jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2009-11-29 @ 18:17:21
Postat av: nellaa

<3<3

2009-11-29 @ 18:17:42
URL: http://nellaababy.blogg.se/
Postat av: julia andersson

fint skrivit <3

2009-11-30 @ 00:21:49
URL: http://yyuliaandersson.blogg.se/
Postat av: julia andersson

TJA!

jag är med och tävlar som veckans blogg och jag är en finalist.

vore jätteglad om du klickade in här: http://cassandrahom.blogg.se/2009/november/veckans-blogg-avslutas-strax.html?_tmp=3c77f750e358bc12894d574124a80ea19054a39c

och röstade på mig!

tack på förhand

2009-11-30 @ 00:22:11
URL: http://yyuliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0