Bestämma sig under en enda dag..

Ofta funderar jag på vad som hade hänt om jag inte gjort abort, utan födde den lilla varelsen som jag såg på skärmen på ultraljudet den där dagen. Det kom som en chock och jag visste inte vad jag skulle göra, på en dag fick jag reda på att jag var gravid och hade inte haft en blekaste aning om det innan, på en dag fick jag tänka på om jag skulle göra abort eller inte.
Nu i efterhand när jag tänker på det så vet jag inte om jag gjorde rätt eller inte.
Jag har det i tankarna nästan dagligen och önskar ofta att någon bara kunde säga till mig vad som var just rätt och fel.
Men när man verkligen tänker på allting, hur skulle jag kunna ta hand om ett barn? Jag studerar fortfarande och skulle ju inte direkt klara mig utan gymnasieutbildning. Däremot vet jag att det skulle bli en underbar händelse i mitt liv, något som verkligen skulle stärka mig själv och mitt liv, men man får aldrig glömma motgångarna med det.. Alla kommentarer kring det, att man inte hinner leva fullt ut och göra allting som man ska innan man skaffar barn. Tänker på det varje jävla dag och kan inte få det ur min hjärna.
Samtidigt som alla tankar kring det rullar runt i huvudet varje dag, så vet jag att jag gjorde rätt..

Kommentarer
Postat av: hibak

vet hur det känns..jag och du,vi har inte samma problem..men jag vet hur du känns..tro mii..

2009-10-05 @ 22:27:44
Postat av: Cozumel

Kan säkert tänka mig att många går igenom något liknande, men på sitt sätt. Man behöver inte ha gjort abort för att fundera på dessa saker.

2009-10-05 @ 22:44:20
URL: http://cozumel.blogg.se/
Postat av: Emina

Se det såhär;

OM du inte hade gjort abort, och fortfarande gått i skolan, då hade ju kanske inte barnet haft det bra , antagligen inte du heller, utan utbildning och allt. Det hade inte varit lätt att försörja er båda.

2009-10-05 @ 23:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0