varför ska man se ut som en pinne?

Haft en riktigt skön dag idag jämfört med igår.
Träffade en kompis och kollade runt en massor i stan, köpte lite smått och gott, så det var skönt.
Kändes riktigt bra att komma ut lite idag eftersom jag mådde otroligt dåligt igår rent ut sagt.
Men alla har sina dåliga stunder :)
Ska nog försöka ta mig in till staden imorgon också tillsammans med en vän.

Funderar på vad som händer egnetligen.
Varför ska alla vara så fruktansvärt smala hela tiden för att känna sin fina?
Är det inte finare att ha lite mer kurvor, bröst och rumpa än att vara helt benig och platt överallt?
Enligt undersökningar vill killar ha mer kurviga tjejer, så det finns mer att ta på, så varför vill många tjejer vara pinnsmala?
Jag har vart i såna stunder själv, eftersom jag har haft större problem med min vikt när jag hade allvarliga ätstörningar, och anorexi är någonting man får leva med, även om det är bättre periodvis så försvinner det inte.
Och som sagt, jag vet att många känner behovet av att vara pinnsmala för att passa in. För att vara snygg så ska man vara smal, men egentligen är det ju tvärt om.
Vissa säger att dem vill vara smal med stora bröst, men hur fan går det ihop?
Man kan inte vara pinnsmal och ha stora bröst om det inte är av speciell anledning, som operation, eller någonting som går i släkt, eftersom bröst ofta är ärftligt. Så hur tänker folk när dem vill se ut så?
När jag var inne i min inte-äta-alls-period, då vägde jag kanske 41 kg eller något, vilket är otroligt lite för min längd.
Och jag tycker så otroligt jävla synd om tjejer som tänker på detta sättet.
Har man dåligt självförtroende och komplex för sin kropp vill man ofta gå ner, men man blir oftast inte säkrare med sig själv pga att man slutar äta för det. Eller som i min situation , jag kände otroligt självförtroende, men jag mådde psykist och fysiskt dåligt för att jag inte fick i mig den näring jag behövde. Jag gjorde saker som jag själv inte visste om, jag hade rent ut sagt INGEN hjärna.
Man gör en massa dumma saker som man annars inte skulle göra.
Det är mer än bara hälsan som försämras i såna situationer.
Killar säger själva att dem vill ha tjejer med lite mer på kroppen, så varför ska man se ut som en pinne? Det undrar jag verkligen. Själv gör jag allt för att gå upp i vikt.
PEACE.

Jag saknar min pojkvän.
Puss på kärleken

och puss på er läsare

Kommentarer
Postat av: Linniipinniii <3

vet inte..



Men jag vill träffa dig ;$

Verkar aaaaaas schyst! <3

2009-10-11 @ 14:57:35
Postat av: Cozumel

haha, tack så mycket! :)

2009-10-11 @ 15:07:55
URL: http://cozumel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0