Fjortisstämpel med löshår?



Har funderat verkligen jätte mycket på det här med löshår.
Visst, många har det för att dem vill vara fjortisar och anser att det är en grej av fjortisstilen att ha löshår.
Men använder man löshår på det sättet blir hela grejen med löshår så fel!
Jag anväder själv det, och jag anser inte mig själv som fjortis, utan en person som vill ha längre hår.
När folk träffar mig kan vissa komma med kommentarer så som att jag är fjortis för att jag använder hårförlängning, med varför är jag fjortis för det?
Jag är en person som haft dåligt självförtroende pga mitt hår, har färgat det otroligt mycket och det blev så trasigt att jag fick klippa av det jätte kort, vilket sänkte mitt självförtroende totalt.
Jag anser inte att man är fjortis bara för att man har löshår. Däremot, använder man det på fel sätt så kan folk uppfatta det på det sättet. Att man vill ha löshår för att man vill vara som alla fjortistjejer.
Jag tycker ofta att folk som använder det kan vara så otroligt mycket finare utan. Ta Paow som ett exempel, hon är så sjuuukt mycket sötare utan sitt långa fejkhår.
Tro inte att jag hatar fjortisar eller någonting, för jag anser att folk får vara precis den person den vill vara, bara det inte påverkar andra personer negativt.
Jag tycker det är fel med alla personer som dömer alla personer utifrån en sak.
Samma som ifall en person råkat säga någonting som kanske lät lite IQbadboll så ska den personen vara dum i huvudet, för en liten kommentar?
Asså det är sjukt hur alla människor i den här världen kan döma människor hela tiden, utan att dem egentligen vet någonting alls!
Jag kan bli så sjukt irriterad på människor som dömer så, visst, man kan ha sina egna tankar om personer, men för det behöver man inte skylta med det, eller säga det till personen, utan man kan istället hålla det för sig själv utan att trycka ner andra, det är på det sättet folk får dåligt självförtroende.


puss Cozumel

Kommentarer
Postat av: monia ♥

hej, vilken fin blogg du har :) jag har ett tips till dig, en sida där man samlar poäng och får hem presentkort på skor direkt hem i brevlådan. Alltså GRATIS SKOR :) Låter inte helt fel va? Bli medlem på den här länken och börja samla poäng du också!



http://www.gratisskor.se/Register.asp?r=15779



Kram!

2009-10-19 @ 17:52:42
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Mathilda - Fotoblogg.

Vilken fin bild du har på din header ! :D

2009-10-19 @ 18:02:57
URL: http://ettstortmochettliteta.blogg.se/
Postat av: Emelie

Röstar inte på det sättet, men önskar dig lycka till :-)

2009-10-19 @ 20:32:34
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Sofia

Använder man det på rätt sätt så det ser ut som riktigt hår är det snyggt, men ser det fejk ut kan man lika gärna hoppa över det, tycker jag ;)

2009-10-20 @ 12:30:48
URL: http://sofiacharlotta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0