Frågan igår!

Hej alla goa läsare!

Sitter och kollar på Tyra Show, det är sjukt hur bra jag tycker det är.
Det är alltid bra råd, tips och otroligt underhållande osv på programet!
Det gillar vi!

Till frågan jag hade igår om vilken kropp just DU skulle välja.
Nästan alla svarade nummer 2, kurviga Beyonce!
Så varför strävar så många tjejer efter den där otroligt smala kroppen?
Killarna vill ha lite mer än bara ben! Hur mysigt är det egentligen att gosa med en tjej som inte har något fett alls på kroppen? Hur roligt är det att vara så smal så man varken har bröst eller rumpa?
Det blir ingenting intressant på kroppen!
Så varför vill alla ha den där smala kroppen?
Jag vet att många vill ha den, eftersom jag vart den personen själv. Det jag inte kan förstå är att folk pratar ofta om hur snygg Beyonce är, och hur snygg kropp hon har, och hon är inte den där jätte smala tjejen som går runt och har ätstörningar och bantar. Hon tränar otroligt mycket, eftersom hon dansar jätte mycket!
Man kan tänka på vad man äter utan att ha ätstörningar och bli sjuk av det!
Alla tjejer!!
Sluta sträva efter den otroligt smala kroppen, killar gillar inte det ändå!
Eller så borde jag inte säga heller, eftersom alla har olika smak, men oftast vill killar se lite bröst, lite rumpa, lite kurvor, och då kan man inte vara otroligt smal, för då får man inget av det!
Jag önskar bara att alla som har problem med ätstörningar och liknande kunde inse att man inte behöver ha en sån supersmal perfekt kropp för att vara snygg!
Det är minst lika snyggt, om inte snyggare att ha lite mer fett på kroppen eftersom man då får mer kurvor, bröst och rumpa.
Vad gör det att ha lite mer fett på kroppen, det finns bara mer att älska!
Det är svårt att älska en person som har ätstörningar eftersom det ofta bara blir fixeringar kring vad man inte kan äter och att personen då är så otroligt fixerad av sin kropp. Det är mycket som händer med en själv om man inte tar vara på sin kropp. Hjärnan tänker annorlunda och mycket blir otroligt fel.
Ta vara på dig själv och din kropp, och det säger jag för jag vet hur jobbigt det blir om man väl hamnar i all skit.

Kommentarer
Postat av: thea

bra skrivet! :)

2009-10-17 @ 00:06:21
URL: http://tthea.blogg.se/
Postat av: stephanie

Väldigt kloka ord! :)

2009-10-17 @ 18:45:45
URL: http://stephanielindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0