Självförtroende är något alla borde ha

Att känna sig osäker är ett stort problem bland människor.
Jag vet, för jag känner det ofta själv, och många pratar om att dom också är det.
Att ha dåligt självförtroende och vara osäker bland folk är otroligt jobbiga känslor.
Det jag tror man borde göra varje dag är att intala sig själv vad som är bra med en själv, och tänka på om det verkligen är värt att vara så osäker på sig själv. Man borde intala sig själv alla positiva saker varje dag, skriva ner dem och VERKLIGEN intala sig själv att man duger precis som man är. Klagar folk på dig, så är det för att dem själa är osäkra, för så är det nästan alltid. Folk som är osäkra själva känner sig bättre och får bättre självfötroende genom att trycka ner andra. Jag tycker verkligen att det är så otroligt fel och folk som gör så borde straffas.
Det finns nog engentligen inte så mycket mer man kan göra åt såna personer än att försöka prata med dem, få dem att förstå att det dem gör är fel!
Jag försöker varje dag intala mig själv att jag duger som jag är,
jag behöver inte göra mig till massa för att vara omtyckt.
Dem dagarna jag verkligen känner mig så otroligt osäker, så är det massamassa smink som åker på, utmanande kläder och noga med mitt hår, visst, det låter som vardag för vissa, men det är inte den jag är.
När jag tar på mig allt sånt, döljer jag mer och mer den jag är, för att jag skäms för mig själv och känner mig inte trygg i mig själv.
Önskar verkligen att alla kan sluta trycka ner andra så folk kan börja vara sig själva istället för att gå runt och tvivla på sig själva.

Kommentarer
Postat av: Tei

Rätt!

Alla borde ha en bit självförtroende.

Och om det är nån som mår dåligt, och håller på att få tillbaka sitt självförtroende så brukar det oftast hända att nån klankar ner på den människan..



Den här världen har blivit helt sjuk.. o:

2009-10-07 @ 17:35:13
URL: http://tteeiii.blogg.se/
Postat av: m'

tack! nope :)

va bra skrivet :)

2009-10-07 @ 17:41:39
URL: http://matildaarosqvist.blogg.se/
Postat av: Linniipinniii<3

väldigt bra, skrivit!



Jag undrar bara om du kanske har msn?

Du verkar jättesnäll, & jag vill jättegärnma prata med dig om lite problem jag har, du verkar förstå! (: <3



Du kna väl svara på min mail eller något?

Puss Linn.

2009-10-08 @ 20:22:27
Postat av: Linniipinniii<3

väldigt bra, skrivit!



Jag undrar bara om du kanske har msn?

Du verkar jättesnäll, & jag vill jättegärnma prata med dig om lite problem jag har, du verkar förstå! (: <3



Du kna väl svara på min mail eller något?

Puss Linn.

2009-10-08 @ 20:24:51
Postat av: Cozumel

Linniipinniii<3 , jag har svarat på din mail så där finns min msn ifall du ville ha den! :)

pratar gärna.

2009-10-08 @ 21:57:31
URL: http://cozumel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0