Vad är riktig kärlek egentligen?

Har du någonsin kännt pirret i magen när du ska träffa just honom/henne?
Har du någonsin kännt att han/hon personen är den vackraste utav alla människor du sett?
Har du någonsin kännt att det inte finns någon bättre person är just honom/henne?
Har du någonsin kännt att du skulle göra allting i hela världen för honom/henne?
Har du någonsin kännt att ingenting är värt något utan honom/henne?
Har du någonsin kännt att utan honom/henne så skulle ingenting i hela världen spela någon roll?
Har du någonsin kännt att du skulle kunna leva resten av ditt liv med honom/henne?
Har du någonsin kännt riktig kärlek?

Är du rädd för kärlek? Tror du att det är någonting farligt? Att kärlek är någonting som bara ska skada dig tillslut?
Då har du inte upplevt äkta kärlek. Visst, många förhållanden tar slut, men det finns också dem som håller för alltid.
Man kan aldrig lova någon ett för alltid, men man kan göra allt för att det ska förbli hela livet ut.
Det är hemskt för dem som råkar ut för ett brustet hjärta, för dem som såras av kärlek så dem känner att inget mer är värt något. Dem som intalar sig själva att det är kärlek dem upplever är nog värst. Dem som tänker, "men denna tjej är nog den bästa man kan få, snyggare finns det ju inte så många, så varför är jag inte kär. Jo, men jag är nog kär i henne, jag älskar henne, för hon är snygg". När folk säger att dem verkligen älskar varandra, men i själva verket inte menar det. Allt det är fel, så otroligt fel. Har man upplevt äkta kärlek så vet man verkligen vad det är, och det finns ingenting bättre. Tar man allt före den man älskar, så älskar man nog inte personen fullt ut.
Men vad är riktig kärlek egentligen? Det är nog upp till var och en att uppfatta kärlek själva.
Jag vet vad riktig kärlek är, och om jag fick bestämma, så skulle alla få uppleva det.

Kommentarer
Postat av: julia andersson

sv: tack så jättemycket !

för att det ser oftast jättekonsitigt

2009-10-09 @ 16:53:28
URL: http://yyuliaandersson.blogg.se/
Postat av: Linniipinniii<3

Jag har kännt kärlek, verkligenm kärlek en gång i mitt liv, men sen kom det ju självklart massa skumma hemligheter ivägen, & det var skitjobbigt jag gråter mig själv fortfarande till sömns, p.g.a detta.

Även fast det var jag som bröt det hela, så älskar jag fortfarande, honom, & det är skitjobbigt, för han, har massa med svårt med sitt liv som jag inte förstår, & som jag inte ens vill veta ibland. & det går bara massa rykten om honom 24/7, that sucks.



Men jag älskar honom, fortfarande trots att jag inte vill & att jag inte får..

2009-10-09 @ 18:03:30
Postat av: julia andersson

SV: okej, tack :)

2009-10-09 @ 21:37:29
URL: http://yyuliaandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-10 @ 11:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0