Paus i ett förhållande, bra eller dåligt?

Godmorgon alla sötnosar!

Råkade vara uppe alldeles för länge i natt så är riktigt seg idag!
Har tänkt mycket på vad som är bra och vad som är dåligt i förhållande just nu, vad det är man vill ha, och vad det är som man inte vill ha.
Självklart är det olika i olika förhållanden, alla människor är ju olika och alla har olika tankar om livet osv, därför blir allt annorlunda beroendes på vilken människa man är med...

Negativt i mitt förhållande
  • Vi båda har vart väldigt osäkra på känslor eftersom vi vart tillsammans i över ett år (om man räknar bort uppehållet vi hade)
  • Osäkerheten gör att han blir tyken mot mig och jag blir irriterad och detta leder till bråk
  • Han kan varaså otroligt elak mot mig vissa stunder så jag känner mig så otillräcklig och dålig som person
  • Ibland sänker han mitt självförtorende så mycket att det inte är sant
  • Vi tar varandra förgivet
  • Vi umgicks för mycket i början av vårt förhållande, som ledde till en massa dåligt
  • När jag gjorde abort stöttade han mig till tusen och jag önskade att han var likadan nu också, för nu finns han inte på samma sätt som han gjorde då


Positivt i mitt förhållande
  • När han väl vill, så är han underbar
  • Han kan vara den gulligaste människan på jorden
  • Man har någon att mysa med på kvällar och nätter
  • Man har någon att mysa och gosa med när man bara känner för en hemmakväll med någon man verkligen tycker om
  • När man verkligen behöver någon som stöttar en och finns där, så finns han
  • Han finns alltid där, även om man inte känner av det lika mycket ibland
  • Man har alltid någon att vända sig till
  • Han skyddar mig mot allt som är dåligt
  • Han lovade evig kärlek

Egentligen skulle man nog kunna sitta och skriva sidor om vad som var bra och vad som var dåligt, eller ja, ÄR.
Det är därför vi har paus nu, för det kan göra otroligt mycket mer än man tror i ett förhållande.

Jag har alltid vart negativ mot att ha paus men nu kände jag att någonting måste hända, vi kan inte fortsätta med allt bråk vi har hela tiden. Jag tänkte innan, att paus leder alltid till att det tar slut, har man paus så håller den ena på med andra personer och allt blir bara kaos. Nu när jag tänkte på allt, jag är osäker, jag vet inte om jag ville ha kvar förhållandet eller om jag ville att det skulle ta slut.
Jag kände bara att någonting måste hända. Att ha paus är otroligt bra, för då får man tid ifrån varandra och man får känna efter vad det är man vill ha tillbaka och vad det är man inte vill ha, man får tid att känna ifall man saknar personen tillräckligt mycket för att man vill ha tillbaka förhållandet eller om man inte vill ha det.

Har bara fått höra om hur han snackat skit om mig, och sånt pallar jag inte, visst, jag snackar jag med, men han hade gjort det innan, tidigt i vårt förhållande, känns ju riktigt nice, not..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0