Pengar eller kärlek?

När vi kämpar efter pengar,
popularitet och karriär,
så ser vi förbi det viktiga som,
vänner, familj och kärlek.

Vad är egentligen viktigast i våra liv?
Människor lever för så olika saker, och jag funderar ofta på vad det är jag vill ha ut i mitt liv,
Vad är det jag lever för? Vad är det jag vill med mitt liv?
Klart man vill ha bra karriär och tjäna pengar, för otroligt mycket i livet handlar just om att man måste ha pengar för att överleva och klara sig. Men för mig är pengar verkligen inte allt, utan det finns så otroligt mycket mer!
Vem skulle tacka nej till att vara populär, rik och kunna göra vad man vill för pengar?
Det är inte många som skulle tacka nej..
Eller?
Jag skulle verkligen inte tacka nej till det i alla fall, få köpa vad man vill hela tiden, kunna få vad man vill och populär... Få vilken kille man vill? Köpa sitt utseende?
Jag funderar ofta på vad som är viktigt i livet.
Jag tycker verkligen att man kan leva bra och ha mycket, men man behöver verkligen inte ha allt.
Men egentligen, vilken lycka får man genom pengar eller att vara populär? Att ha en karriär som går bra, visst, man kan väl må bra av det, men vad är det för lycka egentligen??
Man kan köpa allt man vill och få vad man vill när man vill, man kan bli glad för nya klädesplagg eller vad man nu handlar, men vad ger det i längden?
Har man alla pengar i världen så kan man ju inte kämpa efter att få någonting..
Utan man får bara allt serverat, det är i alla fall inget liv jag skulle vilja leva.
Lycka för mig, är närhet, kärlek och folk som kan få mig att må bra, få mig att vara lycklig.
Det är dom som verkligen finns där och gör mig lycklig, för mig finns det nog ingenting bättre än kärlek och människor som bryr sig. Det är därför jag ofta väljer att andra personer ska må bra framför mig, jag kan straffa mig själv om jag känner att jag gjort någonting dåligt. Jag kan straffa mig så som, att jag inte äter, eller struntar i skolan osv.. Det är någonting jag försöker lära mig av, jag ska inte alltid välja andra före mig själv. Jag börjar bli bättre på det, för ibland behöver man faktiskt vara självisk, men ändå finns det nog ingenting som är bättre än vänner, familj och kärlek.
Det är av dom man får känna sig uppskattad, få sig själv att känna att man lever för någonting, det finns folk runt om kring en själv som bryr sig om en och skulle offra saker för en.
Pengar slår inte det.
Att ha vänner, familj och personer runt om kring som bryr sig och ger kärlek, det är nog det viktigast i mitt liv i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0