varje dag kan vara den sista

Att leva varje dag som om den vore den sista, är det något man borde göra eller är det bara bullshitt?
Jag har börjat tänka på det mer och mer. Visst, man behöver inte överdriva, men man borde ändå ta vara på livet, se allt som är positivit och göra livet till något bra. Problem, det sitter oftast i huvudet, sånt får man glömma. Ploblem är något man har inne i huvudet och det är bara att få ut allt och leva vidare, tänka på allt som är bra i livet och använda sig mer av det.
Jag tänker på det mer och mer för varje dag som går, denna helgen har tex vart den bästa på länge. Jag har inte gjort överdrivet mycket, men sen förra tordagen har jag träffat underbara vänner och bara vart otroligt lycklig, skrattat otroligt mycket och känt mig värdefull, för första gången på väldigt länge. Det negativa har vart de små bråken med min pojke, eller vad han nu är... Men samtidigt känner jag saknaden av honom, känner vad det är jag vill ha tillbaka och vad jag skulle vilja förändra. Att leva livet varje dag som om den vore den sista är väl att överdriva lite, men man borde ändå ta vara på livet mycket bättre.
Jag är lycklig, jag mår bra, även om jag har haft otroligt mycket problem och känt mig så jävla ensam.
Tänker man mer på vad som är positivt i livet och tänker på allt som är bra, så mår man mycket bättre.
Att göra sig själv lite extra fin någon dag kan stärka en själv så otroligt mycket mer än man kan tro.

Kommentarer
Postat av: FEBBs

men gud haha :D JAG HAR LÖSHÅR! HAHAHA<3

2010-01-24 @ 23:56:19
URL: http://febbs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0